• Uvod
  • Obec
  • Poďme odstrániť úradnú tabuľu! Alebo radšej nie?

Poďme odstrániť úradnú tabuľu! Alebo radšej nie?

Prečítať článok:

Playback speed:


Definíciu pojmu úradná tabuľa by sme v zákone hľadali márne. Napriek tomu zohráva absolútne nenahraditeľnú rolu pri plnení povinností obcí. Slúži totiž na zverejňovanie dôležitých dokumentov obce, ako napríklad návrhu rozpočtu obce, návrhu všeobecne záväzného nariadenia obce a vyhlásenie prijatého všeobecne záväzného nariadenia obce, ale aj iných dokumentov, o ktorých tak ustanovuje zákon.

Keďže vyvesovanie dokumentov na úradnej tabuli je takmer každodennou súčasťou fungovania obcí, určite sa vám už stalo, že pre vyvesenie rozsiahleho dokumentu nebolo na úradnej tabuli dostatok priestoru. Takýto problém by bolo ľahké vyriešiť používaním digitálnej úradnej tabule, ktorá by moderným spôsobom umožnila občanovi prezerať aj dokumenty veľkého rozsahu. Tým by sa naplno využil potenciál digitálnych technológií aj v samospráve.

V čom je teda háčik?

Naša právna úprava nepozná používanie digitálnej úradnej tabule a nepozná ani možnosť, aby klasická úradná tabuľa bola nahradená práve digitálnou úradnou tabuľou (pozor, nemyslíme elektronickú úradnú tabuľu upravenú v § 34 ods. 1 zákona č. 305/2013 Z. z.).

Preto ak uvažujete nad osadením digitálnej úradnej tabule vo vašej obci, berte ju len ako doplnkovú formu zverejňovania ku klasickej úradnej tabuli. A to až do času, kým nebude prijatá právna úprava umožňujúca podobu úradnej tabule aj vo forme technického zariadenia. Napriek tomu každú iniciatívu zmodernizovať a skrášliť prostredie vo vašej obci veľmi chválime.

* Právne rady zadarmo? Áno, v našom newslettri! Prihláste sa na jeho odber na stránke vyššie a dostávajte od nás pravidelne praktické a užitočné rady a tipy.

Značky: ,

Máš rád výzvy a chuť neustále napredovať?

Pridaj sa k nám a pracuj s nami

Viac informácií
Napíšte nám

Ak máte akúkoľvek otázku, napíšte nám a my sa vám ozveme.

    Podmienky ochrany osobných údajov nájdete TU