Prečítať článok:
Playback speed:
O digitalizácii Slovenského pozemkového fondu (SPF) sme už písali (TU). A to v tom zmysle, že fond svoje zmluvy podpisuje elektronicky. Čiže sa netreba báť, ak na zmluve nevidieť napísané meno osoby, ktorá ju v mene fondu podpísala. Táto informácia je k zmluve pripojená vo forme jej elektronického podpisu.
S elektronickým podpisovaním zmlúv zo strany SPF však súvisí ešte jedna vec. Na to, aby obec mohla s fondom takúto elektronickú zmluvu uzavrieť, potrebuje jej starosta mandátny certifikát starostu obce. Obyčajný občiansky preukaz bohužiaľ nestačí. To by samo o sebe nevadilo. Problém s mandátnymi certifikátmi bol ten, že až donedávna bolo za účelom jeho získania potrebné vycestovať do Bratislavy. To sa ale teraz zmenilo a po novom je možné mandátny certifikát vybaviť aj na diaľku. Ani teraz to síce nie je na počkanie, ale oproti ceste do hlavného mesta ide o podstatné zlepšenie.
Elektronickú žiadosť o mandátny certifikát možno podať TU. Presný postup ako na to, vrátane videonávodov, nájdete TU.
* Právne rady zadarmo? Áno, v našom newslettri! Prihláste sa na jeho odber na stránke vyššie a dostávajte od nás pravidelne praktické a užitočné rady a tipy.
Značky: elektronické podpisovanie zmlúv, mandátny certifikát, Slovenský pozemkový fond